A Közlekedési Kultúra Napja

A KÖZLEKEDÉSI KULTÚRA

NAPJA 2015. május 11.

KULTÚRA - PARTNERSÉG - TISZTELET - EGYMÁSRAFIGYELÉS - BIZTONSÁG

Biztonságos vészhelyzetek

Időpont: 2015. május 11. 12:30-15.00
Helyszín: Zsámbék, 2072 Driving Camp út 1
Szervezet: drivingcamp Hungary, NiT Hungary 


Biztonságos vészhelyzetek

Mit tanulhat az autós a vezetéstechnikai pályákon?

  • Összetett vezetéstechnikai feladatok, bójákkal kirakott gyakorlatsorok végrehajtása
  • Kikerülési manőver, hajtűkanyar, vészfékezés, szlalom feladatok, szintidő teljesítéssel;
  • A trénerek a feladatok ismertetését és gyakorlati fontosságát a baleseti vészhelyzetek tükrében határozzák meg;
    részvétel a Driving Camp által biztosított járművekkel

Előzetes regisztráció szükséges
(erika.vig@drivingcamp.hu, sales@drivingcamp.hu)

 


Beszámoló a rendezvényről

Az igazán bátrak próbára tehették magukat, és kipróbálhatták milyen is egy profi instruktorok által megalkotott ügyességi pályán időre teljesíteni. A zsámbéki drivingcamp Hungary Európa egyik legmodernebb közlekedésbiztonsági és vezetéstechnikai létesítménye. Az oktatások során is használt különlegesen matricázott, a forma 1-es megkülönböztető villogókkal felruházott safety car-okba ülhettek be az ellátogatók és kipróbálhatták magukat az ügyességi pályán.

Már az indulás sem a megszokott módon történt. A részvevőknek ugyanis saját maguknak kellett a stoppert elindítani. Persze trükközésről nem lehetett szó, hiszen a stopper a rajt mellett az autón kívül, egy kis asztalon került elhelyezésre. A stopper indítása után még be kellett szállniuk az autóba, bekötni az övet és elrajtolni. A kapkodás persze sokszor megbosszulta magát, a biztonsági öv gyors bekötése nem is olyan egyszerű feladat, ami sok vicces pillanatot okozott. Ezután elindulhattak a bójákkal kialakított technikás pályán. Az első feladat egy a sávunkban visszatérő kikerülés volt, az úgynevezett „jávorszarvas-teszt”. A „bójaszarvasok”  után egy alattomos, erősödő kanyarívű visszafordítóban kellett fordulniuk, ahol megtapasztalhatták az alulkormányzottság bénító érzését. Ezek után egy irányított szlalomozást és egy manővert kellett a csúszós műgyantás felületen gyorsan és hiba nélkül teljesíteni. A manőverek végén nem egy célvonalon kellett átszáguldani, hanem vészfékezéssel kellett megérkezni célzónába, ha azonban az autó kilógott a szűk zónából az is hibapontnak számított.  Az autó rögzítése után már csak ki kellett pattanni és a leállítani a stoppert! Az idő fontos volt, de a bójáknak is helyükön kellett maradni, minden elmozdított bója büntetőmásodperceket vont maga után. A résztvevők élvezték a napot, és játékosan tanulhatták önmaguk és a safety car határait.

Képgaléria

Szakmai Partnerek:

  • Magyar Mérnöki Kamara
  • KTI
  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
  • Nemzeti Közlekedési Hatóság
  • Közlekedéstudományi Egyesület
  • Békés Megyei Kormányhivatal
  • DrivingCamp
  • DECADE
  • Felelősséggel a Közlekedőkért
  • GRSP
  • Groupama Tanpálya
  • Magyar Autóklub
  • Magyar Közút
  • ORFK OBB
  • Wilfing Áron Egyesület